Vissza a főoldalra * Vissza a január 24-25-i előadások írásos anyagai előlaphoz
A
Szent Korona eszme az EU-csatlakozás alternatívája
Kedves
Hallgatók!
Azzal kell
kezdenem beszédemet, hogy pontosítsam a meghívóban szereplő megfogalmazást,
tekintettel arra, hogy a Szabad Magyarországért Mozgalom az EU-csatlakozást
kategorikusan elutasító szervezetek és személyek tájékoztató munkáját
koordinálja, tehát az "ÍGY NEM" kifejezés helyett az egyértelmű
"NEM"-et használjuk. Az Európai Unió társadalmi és gazdasági
filozófiájának alapja ugyanis a tőke-, a munkaerő-, az áru- és a szolgáltatás
szabad áramlásaként megfogalmazott négy liberális alapelv. Ezek együttes
és egyenkénti hatása az, hogy amíg a magyar politikai és gazdasági elit
életszínvonala és lehetőségei növekednek a nemzetközi elit szintjére,
addig - ennek ellentéteként - a lakosság 95 %-a elveszíti földjét,
vagyonát és kiszolgáltatottá válik nemcsak munka-lehetőségével,
hanem életfeltételeinek biztosításával kapcsolatban is. Miután az EU
megmásíthatatlan alapelvei a gyarmati státuszt szánják Magyarországnak,
nem teljesíthető Brüsszel részéről egyetlen olyan feltételt sem, amelyet
a magyar politikusok feltételként szabtak. Mivel ezek a kérések értelmetlenek,
felvetésük csak időhúzást jelentett, nem mondhatjuk azt, hogy "ÍGY
NEM", vagyis, hogy más feltételek mellett igen, mert nincsenek más
feltételek.
I.
A Szent Korona eszme időszerűsége
A számunkra mindent
jelentő és minden mást meghatározó érdek érvényesíthetetlensége miatt
nem lehet, senki vezetésével, senki ígéretei alapján ahhoz az
EU-hoz csatlakozni, amely örök időkre elveszi tőlünk anyaföldünket.
Ez az érdek az, amely a Szent Korona eszmét ma is időszerűvé, sőt: követésre
kötelezővé teszi!
A Szent
Korona eszme ugyanis alkotóelemei - a magyar föld és a magyar ember - védelmét,
érdekeinek mindenek fölötti érvényesítését jelenti.
Trianonnak
"köszönhetően" Magyarország 93 ezer négyzetkilométer területű
és 10 millió ember lakja. Ma ezek alkotják a Szent Korona "ébreszthető"
testét, amit e miatt csonkítottnak is tekinthetünk, azzal a megjegyzéssel,
hogy "csonkítottan is élő és egész". Ez a 93 ezer négyzetkilométer
adja ma a Szent Korona anyagi-, a tízmillió ember pedig, Szent Korona-tagként
a személyi "ébreszthető" alkotóelemét. Az előbbi független
attól, hogy az anyagi alkotóelemet jelenleg ki birtokolja (akár
abban a hitben, hogy tulajdonolja is) és az is közömbös, hogy a Szent
Korona-tag milyen nemű, korú, vallási-, nemzetiségi- és párt-hovatartozású.
Minden diktatúrának
az a célja, hogy azokat a feltételeket megszüntesse, amelyek alapját adják
egy társadalom szerves egységként működésének, és így leigázhatatlanságának.
(Ezt a divide et impera elv lényege.)
Magyarország
esetében ez azt jelenti, hogy el kell vetni a "Szent Korona minden
birtok gyökere" (Sacra corona radix omnium possessionum) elvet, hogy a
terület szűnjék meg a nemzet érdekképviseletének alapjául szolgáló
egység lenni, és meg kell bomlasztani az önkormányzatiságban megvalósuló
személyi egységet. Ezekkel az eszközökkel okafogyottá lehet tenni a
legfőbb Szent Korona alapelvet, azt, hogy "Magyarország örökké
szabad" (Hungaria semper libera).
A Szent
Korona területi tulajdonlása még
nem sérült meg jog szerint (de iure), mert papíron még nincs külföldi
tulajdonos. Ténylegesen (de facto) más a helyzet, hiszen a "zsebszerződésekkel",
illetve a magyar állampolgárságú "strómanok" révén a magyar földterület
meghatározó hányada idegen tulajdonú.
Mivel az EU a
négy liberális alapelvre épül, amelyek közül a tőke szabad áramlása az
első, aminek következtében EU-tagként automatikusan lemondunk a
"Szent Korona minden birtok gyökere" elvről (aminek megtartása
alapérdekünk) és - nem Alkotmányra, hanem egy Alkotmány nélküli, diktatórikus
alaptörvényre épülő - jogrendszerünk lehetőséget ad ennek törvénybe
iktatására.
Ezért nem más,
mint ködszúrkálás olyan feltételt fogalmazni, amely ideig-óráig megtiltaná
a magyar föld idegen kézbe kerülését. Gyakorlatiasan fogalmazva: gyermekeinkkel
szembeni felelőtlenség. Azt hangoztatni, hogy öt-hét év múlva
lesz olyan pénzügyi helyzetben lesz a magyar gazda, hogy megtartsa és növelje
földterületét, ismét csak felelőtlenség. Az EU agrártámogatás
(ne feledjük: saját pénzünk visszaadott részéről van szó!) ránk nézve
korlátozott meghatározása (25 %, fedezet nélkül hozzáajánlott állami
kiegészítéssel) pontosan azt a célt szolgálja, hogy a magyar mezőgazdasági
termékek versenyképtelenné tételével rákényszerítse a gazdálkodót,
hogy termőföldjét eladva hozzájáruljon az őt jobbággyá tevő, idegentulajdonú
nagybirtokrendszer kialakulásához.
II.
A Szent Korona Intézményrendszerének érvényesülése
a
Gondoskodó Magyarországon
1.
Népünk küldetése
Nemcsak a
magyar nemzet, hanem az egész emberi világ pusztulása fenyeget, ezért a
magyar társadalomnak önvédelmi ösztönéből és önfenntartó erejéből
eredő kötelessége, hogy visszaállítsa a Szent Korona Intézményét,
önszerveződéssel, a jelenleg hatalmon lévő politikai erőktől függetlenül,
sőt, azok céljával ellentétesen.
"Kizökkent
a Világ" és a Világmindenség fejlődésében ismét azt a feladatot
kaptuk a Teremtőtől, hogy "helyretoljuk azt", az Isteni Szabályrendszer
(természetes) összefüggéseinek visszaállításával. Hiszen azzal a céllal
adományozta nekünk a Szent Koronát, hogy - amikor szükség van rá - részeltessen
bennünket az Isten-szülő feladatából.
Most ismét
nagy feladata van a magyar ingeniumnak: meg kell alkotni az alaprendszert,
amely minden nemzetnek mintául szolgál. Ez nemcsak a most élő magyarok
feladata, hanem elődeink közül mindazok segítenek nekünk ebben, akik a
jelenlegihez hasonló krízishelyzeteket megoldották történelmünk során. A
mi dolgunk most az, hogy őseink erejét mögöttünk érezve és saját erőnket
felhasználva megismételjük a minőség forradalmát, amiben a mélymagyarság
felülemelkedik a hígmagyarságon és megteremti a Gondoskodó (Kert)Magyarországot.
A feladat
emberpróbálóan hatalmas. A területi (objektív) és a személyi jegyek alapján
(szubjektív) szerveződő társadalmi csoportok létrejöttének, és működésének
alapfeltételeit semmisítette meg az 58 éve dúló diktatúra. A társadalmi
csoportok érdekképviselete teljes egészében a diktatúra befolyása alá került.
Az emberek
lelkét bezárta az izolálás, a család (ami a legszentebb emberi egységként
a társadalom alapja) funkciói nem működnek, a létfeltételek minimális
szintjének biztosítása és az ezzel párhuzamosan kialakult jövőkép-hiány
elfásította az embereket. Az értékrend nélküliség mindent megfertőzött.
A vallások vezetői farizeusként tevékenykednek. A gyűlöletkeltés
minden elképzelhető módon fertőz, és ellenségességet kelt.
Ami "jó"
ebben a látszólag kilátástalan helyzetben, az az, hogy a katarzis igénye
egyre erősebb és a megalázottsági tűrésküszöbhöz közeledve az
önvédelmi ösztön követeli az önfenntartó erő aktivizálódását.
Mindenkinek,
aki érzi, hogy 1989-ben nem hatalomváltás történt,
hanem a diktatúra nyílt (szocialista) válfaja helyére lépett a burkolt
(kapitalista) változat, és mindenkinek, aki rájött arra,
hogy az elmúlt 12 év kormányai egységben ennek a diktatúrának az érdekeit
szolgálják a magyar érdekekkel szemben, az önfenntartó erő részeként
aktivizálódnia kell. Aktivizálódnia kell minden hitében
és tudatában magyar embernek a Szent Korona Intézményrendszer visszaállítása
lehetőségének megteremtésére azzal, hogy az április 12-i népszavazáson
elutasítsák a magyar választók az EU-csatlakozást!
Az így létrehozott
alapra kell felépíteni a Gondoskodó Magyarországot a jelenlegi, nemzetáruló
kozmopolita politikai elit bukását véglegesítő országgyűlési képviselő
választáson a Szent Korona Intézményrendszerét képviselő
harmadik erő hatalomátvételével.
2.
A közösség szerves egysége
A
Szent Korona a területi (ökologikus)
és a társadalmi (ökonomikus) - vagyis természetes - összhangot
biztosítja.
Mint a magyar
történelem során sokszor, ismét a Szent Korona egyik alapeszméje, a társadalmi
csoportok érdekeit érvényesítő önkormányzatok kialakítása
jelenti a megoldást.
Az önkormányzatok
a keresztény értékrend alapján és a természetes érdeksorrendiség
szerint építik fel a képviseleti rendszert.
A természetes
érdeksorrendiség alapján minden
társadalmi csoport saját érdekeit a többi társadalmi csoporttal kiépített
kapcsolatain keresztül koordinálva képviseli.
A Szent
Korona testét két alkotóelem, az államterület és a személyek
alkotják. Ennek megfelelően alakul ki a képviseleti rendszer, amely a
közhatalmat (a törvényhozó, a végrehajtó és a bírói hatalmat) megosztja
az alkotóelemek között.
Az Országgyűlés
(a magyar társadalmi hagyományok
szerinti Nemzetgyűlés) Magyarország legfőbb törvényhozó és a Szent
Korona eszméjének érvényesülését ellenőrző szervezete.
Az államterület
szerinti képviselők alkotják az Országgyűlés alsóházát,
amely az ország törvényhozó testülete.
A személyek
jellemzői szerinti társadalmi csoportok képviselőiből áll az Országgyűlés
felsőháza, amelynek feladata a törvényhozás indítványozása, a törvényjavaslat
elfogadása és a végrehajtás ellenőrzése, valamint az igazságszolgáltatás
felügyelete. A Szent Korona tagjai az Országgyűlés felsőházán
keresztül gyakorolják ellenállási és ellentmondási jogukat, amennyiben
bármelyik választott képviselő (beleértve a kormányfőt is) nem Sub
Specie Sacrae Coronae (a Szent Korona eszméje szerint) jár el. ("...
az állam javát és az ország, valamint a szent korona közös hasznát tartjuk
szem előtt" - 1386. évi rendi törvény.)
(A Felsőház
összetételét és feladatának alapját az 1926. évi XXVI. tc. képezi.)
Az államfőt
a Szent Korona tagjai közvetlenül választják. Az államfő a Szent
Korona első szolgája (primus minister). Gyakorolja a Szent
Korona szellemisége által ráruházott jogokat. Kinevezi a végrehajtóhatalom
és az igazságszolgáltatás vezetőit, az Országgyűlés mindkét házának
ajánlata alapján.
2.1
Az államterület alapján felépülő képviseleti rendszer
Kiválasztódik
település-részenként az ott lakók bizalmát élvező képviselő
és a képviselőválasztáson. A választott képviselők alkotják
a településen az elöljáróságot. A képviselőválasztáson választják
ki a település választói a település vezetőjét.
Az egy
nagyobb település és a vonzáskörzetében lévő kisebb települések által
meghatározott területet képviselő Járási Közgyűlésében egy
település érdekeit a Községgyűlésen létszámarányosan választott
személy képviseli.
Az államterület
egy részének (vármegye) képviselőit létszámarányosan
választja ki a Járási Közgyűlés. A vármegye képviselőiből
létrejött Megyegyűlés választja ki tagjai közül rátermettség,
elhivatottság alapján azokat a személyeket, akik az Országgyűlés alsóházában
(törvényhozás) képviselik a vármegye érdekeit.
Az államterület
képviseleti rendszere biztosítja, hogy a Szent Korona terület-alapeleme és
a személyi alapeleme egységben képviselje érdekeit.
2.2 A személyek
társadalmi csoportjain alapuló képviseleti rendszer
Az
1926. évi XXVI. tc. rendelkezéseit pontosítani kell - a Szent Korona eszme
szellemében - a tényleges társadalmi rétegződés szerint, vagyis az alapján,
hogy a társadalom a Szent Korona-tagok egyéni jellemzői szerint tagozódik szubjektív
társadalmi csoportokra az etnikai-, a vallási-, a szakmai-, a nemek- és a
kor szerinti különbözőségeiknek megfelelően.
Az egyes,
szubjektív jegyek alapján szerveződő társadalmi csoportok tagjai
Képviseleti Gyűlésükön határozzák meg, hogy tagjai közül
- létszámarányos számban - kik képviselik az adott társadalmi csoport érdekeit
az Országgyűlés felsőházában.
Az
etnikai társadalmi csoportokat a
Szent Korona államalapító (magyar) és államalkotó (történelmileg
együtt élő, közjogilag elismert) népcsoport tagjai képezik. Azt,
hogy ki melyik népcsoportba tartozik, az általa gyakorolt domináns kultúra
határozza meg.
Értelemszerűen,
egy személy csak egy népcsoport tagja lehet.
A vallási
társadalmi csoportokat a Szent
Korona testét alkotó személyek vallási hovatartozás szerint együvé tartozó
emberek alkotják. Az etnikai csoportokhoz hasonlóan: államalapító
vallás a magyar ősvallás elemeit magában foglaló kereszténység
(nyugati-és keleti katolicizmus, valamint a protestantizmus), míg államalkotó
vallások azok az egyistenhívő vallások, amelyeket a történelmileg
együtt élő, közjogilag elismert népcsoportok követnek.
Értelemszerűen,
egy személy csak egy valláshoz tartozhat.
A
szakmai társadalmi csoportokat az
azonos szakmát (hívatást) gyakorló Szent Korona-tagok alkotják. Az egyes
szakmák (hívatások) képviselői az összes Szent Korona-tag igényeinek
megfelelő tevékenységet végeznek. Az emberi szentháromság (lélek-,
szellem- és test) harmóniáját biztosító hívatást gyakorlók - a
lelki-, a szellemi és a testi egészség gondozója - Szent Korona-tanból eredően
az élet alapjait biztosítják, míg a többi szakma (hívatás)
gyakorlói a Szent Korona tagok egyéni adottságai szerinti életfeltételeket
teremtik meg.
Értelemszerűen,
egy személy csak egy szakmai társadalmi csoporthoz tartozhat, aktív,
illetve tapasztalatátadó (nyugdíjas) korában.
A nemek
és a kor szerinti társadalmi
csoportokat a családi funkcióknak megfelelően alakítják a
Szent Korona-tagok. A családi funkciókhoz való jog egyetemesen illeti meg azokat
a családokat, amelyeket az államalapító és/vagy az államalkotó
tagok alkotják. A család a magyar társadalom legszentebb alapja.
A családi
egység védelmének funkcióját kortól
és nemtől függetlenül kell képviselnie minden nem- és kor szerinti társadalmi
csoportnak. A több korosztályt, egységként magában foglaló nagy család
és a több gyermekes nagycsalád a magyar társadalom természetes
alapja.
A magzat védelme
a teremtett ember születés előtti élethez való jogát, a szülők
felelősségteljes kötelességét jelenti.
A gyermek
védelme a megszületett ember jogát
jelenti ahhoz, hogy megszerezze az akaratszabadság feltételeit és felkészülhessen
arra, hogy képessége (adottsága) szerinti részt vegyen a Szent Korona
tagok igényei szerinti nemzeti vagyon-növekedésben. A magyar társadalom
természetes jellemzője a családban nevelkedő gyermek, így a család kötelessége
biztosítani a gyermek védelmének feltételeit.
Az anya védelme
az anyának azt a jogát fejezi
ki, amely első gyermeke fogantatásától illeti meg, és az anyai kötelessége
teljesítésének feltételeit jelenti. Az anya védelmének biztosítása a
család kötelessége.
A szülő
védelme a családi életét az előző
négy feltétel szerint élő Szent Korona-tag jogát jelenti ahhoz, hogy
a tapasztalatátadás korában (nyugdíjas korban) lehetőséget kapjon szabad
akarata összetevőinek átadására elsősorban saját családján belül.
A szülő védelme a család kötelessége.
3.
A Gondoskodó Magyarország élete
A Szent
Korona Gondoskodó Magyarországa megvalósítja, hogy minden tagja jólétben
éljen, vagyis jogainak és kötelezettségeinek teljesítésén alapuló igényei
kielégítettek legyenek.
A jogok az
igényekben jelentkeznek, amelyeket a kötelezettségek teljesítésével
megvalósított lehetőségek elégítik ki.
Az igények
és lehetőségek összhangban kell,
hogy álljanak a Szent Korona eszméjével (Sub
Specie Sacrae Coronae), vagyis "az állam javát és az ország, valamint a
Szent Korona közös hasznát" kell, hogy szolgálják. Tehát nem sértheti
a Szent Korona alapelveit:
- Magyarország
örök szabadságát (Hungaria semper libera),
- a Szent
Korona alkotóelemeit, az államterületet [(Szent Korona minden birtok
gyökere (Sacra corona radix omnium possessionum)], valamint a népet
és választott vezetőit (totum corpus Sacrea regni Corone, totum Corpus
Regni), és azok
- egy és
ugyanazon szabadság ("Una et eadem libertas") jogát, valamint
- az
ellentmondás és ellenállás jogát,
- a
szerves egység elvét és
- a
jogfolytonosságot, vagyis
- Magyarországot,
mint a szent és sérthetetlen köztársaságot (sacrosanta respublica).
A Szent
Korona-tan fogalmak átértékelését jelenti. Ezek közül a legjelentősebbek:
- A
kereslet-kínálat és ezekhez kapcsolódó fogalmak értelmüket veszítik,
hiszen azok nem természetes, hanem mesterséges (manipulált) értékközvetítést
jelentenek, aminek következménye az értékrend megszűnése és helyettesítése
a pénz-centrikus értékrend nélküliséggel.
A kereslet-kínálat
kizárólagosan az anyagi árutermeléshez kötődik és ezért értékelhetetlenné
(értéktelenné) teszi az ember lelki- és szellemi vagyonát. Ugyanakkor áruvá
(magántulajdonná) minősíti a termőföldet, amelyet, a magánszemélyek
csak birtokolnak, hiszen a Szent Korona minden birtok gyökere (Sacra corona
radix omnium possessionum).
Ezért kell a
Szent Korona szellemében a világ működése és fejlődése feltételeként az
igények lehetőségekkel történő kielégítését meghatározni, amely együttesen
képezi a vagyon növekedését, minden érdeksorrendiség által meghatározott
szinten.
- Miután nem
a kínálatot növelő áru (ami manipulálva keresletet gerjeszt), hanem az
igények kielégítése az értékközvetítés alapja, az értékmérés is
ennek megfelelően történik. A jogok és kötelezettségek összhangján
keresztül valósul meg a Szent Korona eszme, kötelezettségét minden Szent
Korona-tag az igényt kielégítő lehetőség létrehozásával teljesíti,
ezért tevékenységével nem a diktatúra szóhasználat szerinti "munkát"
végez, hanem részt vesz a nemzeti vagyon növelésében. Tehát - a termőföldhöz
hasonlóan - nincs munkaerő-áru és nincs munkaerő-piac.
Az egyenlőségelvűségből
az következik, hogy a Szent Korona minden tagja az élet alapjait és az
alapvető életfeltételeket egyenlően kapja a Szent Korona Államától, a
kiegészítő életfeltételeket viszont annak arányában, ahogyan a
Szent Korona vagyon növekedésében részt vállal.
A Szent
Korona elveinek megfelelően az objektív (települési) társadalmi csoportok
önkormányzatai valósítják meg az érdeksorrendiséget, koordinált önellátás
formájában.
A települések
életfeltételekkel kapcsolatos igényeinek
és lehetőségeinek felmérése meghatározza, hogy
- az adott
településen milyen szolgáltatásból, termékből milyen minőség és
mekkora mennyiség az igény és
- melyek azok
a lehetőségek, amelyek ezt az igényt kielégítik.
Az igények
és lehetőségek összevetésének - egy-egy szolgáltatásra vagy termékre
vonatkozóan - három eredménye lehet:
- azonos az
igény a lehetőséggel,
- nagyobb az
igény, mint a lehetőség (igény-többlet) és
- kisebb az
igény, mint a lehetőség (lehetőség-többlet).
Az igény és
lehetőség közötti eltérések kiegyenlítési sorrendje: a járás, a
vármegye, a szomszédos vármegyék és az ország egésze.
Az igények
és lehetőségek országosan mutatkozó, szolgáltatásra és termékre meghatározott
különbségét elsősorban a környező országokkal, majd a
koordináció folyamatos távolság-kiterjesztésével kell kiegyenlíteni.
A
kiegyenlítés módja minden
szinten elsősorban az önellátás teljessége feltételeinek megteremtése azzal,
hogy az igény-többlet kielégítésével a lehetőség-többlet csökkenjen.
Az igény-többlet
kiegyenlítése:
Az élet
alapjai biztosításának (lelki-,
szellemi- és testi összhang) kizárólagosan, az alapvető élelmiszer-ellátásnak
és az energia-ellátásnak pedig főszabályként minden
településcsoportban önellátás formájában kell megvalósulnia. Ennek
érdekében a Szent Korona Állama biztosítja azokat a személyi- és tárgyi
feltételeket, amelyek szükségesek az önellátáshoz.
Kivételesen:
Ha az érdeksorrendiség egy adott szintjén - természeti adottság következményeként
- az igény-többlet nem elégíthető ki, vagy a kielégítés olyan lehetőség
megszűnésével történhet, amelyhez a nemzetnek alapvető érdeke fűződik, az
érdeksorrendiségtől eltérő lehetőség-igénybevétel (végső esetben
külföldi beszerzés) is felhasználható.
Az élet
alapjain és az alapvető életfeltételeken kívüli szolgáltatások és termékek
(termények) vonatkozásában mutatkozó igény-többlet esetén az igénykielégítés
hatékonysága a mérvadó - az érdeksorrendiség elvének figyelembe vételével.
A lehetőség-többlet
kiegyenlítése:
A kiegyenlítés
sorrendisége:
A lehetőség-többlet
olyan átalakítása az elsődleges
megoldás, amely az igény-többlet megszüntetését eredményezi.
A lehetőség-többlet
felhasználása más társadalmi csoportnál jelentkező igény-többlet
megszüntetésére koordináción keresztül.
Magyarország
igény-lehetőség egyenlege:
Az élet
alapjai:
A személyi
feltételek lehetőség-többletet
mutatnak (több a lelkész, pedagógus, orvos, ápoló, mint amennyi a
jelenlegi igények kielégítéséhez szükséges), amelynek kiegyenlítése igény-motiválással
(pl. lelki tanácsadó funkció létesítésével, önképzéssel, megelőző
szűrések szervezésével), illetve a lehetőség-többletek átalakításával
(pl. azonos alapképzettséget igénylő hivatások továbbképzési
rendszerének létrehozásával), illetve külföldi kooperációval lehetséges,
de nem "szürkeállomány-kivitellel", hanem a szürkeállomány által
létrehozott érték felhasználásával. A nevelés-oktatási, a képzési
és az irányítási struktúra változtatása feltétlenül szükséges, hiszen
az hit nélküli tudomány (szakbarbárság) az élet alapjain kívül az
alapvető életfeltételeket is veszélyezteti. (MTA, MMA szerepe, egyházak
nevelő szerepe a Szent Korona szellemiségben, test-egészségügy közellátó
hívatássá nemesítése, művészet példamutató erejének helyes irányú
felhasználása.) A tárgyi feltételek folyamatos fejlesztése a magyar
szellemi érték felhasználásával és nemzetközi koordináción belül
biztosítható.
Alapvető
életfeltételek:
Élelmiszerellátás
jelentős lehetőség-többletet mutat,
hiszen az ország lakosságának háromszorosa számára állítunk elő élelmiszert.
A személyi feltételek igény-lehetőség egyensúlya megvan, vagyis, a
mezőgazdaságban és élelmiszeriparban tevékenykedők száma és szakképzettsége
megfelelő van az általunk létrehozott lehetőségek (termékek, termények)
előállítására.. A tárgyi feltételek igény-többletét az ember-
és természetvédelmi szempontok figyelembevételével (hagyományos termékek
és technológiák) kell elsősorban a lehetőség-felesleg átalakításával,
másodlagosan külföldi koordinációval kiegyenlíteni.
A magyar
igénykielégítés után maradó lehetőség-többlet
elhelyezése nemzetközi koordináción keresztül lehetséges,
elsődlegesen a kiegészítő életfeltételek biztosítása tárgyi eszközeinek
cseretételezésével.
Az
energiaellátás igény-többlete alternatív
energiaforrásokkal egyenlíthető ki. Ehhez a személyi feltétel biztosított,
a tárgyi feltételek lehetőség-többlet átalakítással hozhatók létre.
Kiegészítő
életfeltételek: (Országos szinten önellátás)
Lakásellátás:
A személyi feltételek igény-lehetőség egyensúlya biztosított,
vagyis az igények kielégítéséhez szükséges és elégséges, szellemi és
fizikai tevékenységet végző szakember rendelkezésre áll. A tárgyi igény-többlet
az önellátási lehetőségek (pl. építőanyag-gyártás és gépgyártás) külföldi
koordinációjával egyenlíthető ki.
Közlekedés,
szállítás: A közúti-, vasúti-,
vízi- és légi szállítás személyi feltételeiben az igény-lehetőség
egyensúly biztosított, vagyis elegendő ember van az igények kielégítéséhez.
A tárgyi feltételek közül az utak, vasúti pálya, vízi közlekedési
útvonalak építése, karbantartása vonatkozásában jelentős igény-többlet
mutatkozik, vagyis többre van szükség, mint amennyi rendelkezésre áll.
Ezt az eltérést a szakmailag hasonló lehetőség-többlet átalakításával,
eszköz-gyártással és az eszközök külföldi koordináción keresztül történő
beszerzésével kell kiegyenlíteni. A közlekedési eszközök energia-átalakító
részeit az energia-forrás változtatásával (alternatív energiaforrások)
kell felváltani. A közlekedési eszközök gyártása elsősorban önellátás,
másodsorban külföldi kooperációval valósítható meg.
Hírközlés,
tájékoztatás: A személyi feltételekben
mutatkozó igény-többlet (amely a diktatúra agymosó-eszközeként
alkalmazott hírközlés miatt mutatkozik) - vagyis kevesebb a megfelelő minőségű
munkát végző újságíró, alkalmazott számítástechnikai és nyomdaipari
szakember, mint amennyi a tárgyilagos információ-igényt kielégíteni képes
lenne - az objektív tájékoztatás alapelvvé tételével kiegyenlíthető. A tárgyi
igény-többlet a másutt mutatkozó lehetőség-többlet átalakításával
és külföldi koordinációjával egyenlíthető ki (TV- és rádióadók, számítógépek,
nyomdagépek).
Személyi
szolgáltatások: Személyi feltételek
lehetőség-többletet mutatnak, mivel a személyi szolgáltatások jelentős része
átalakul: az élet alapjainak biztosítása (ápolás, gondozás, gyógyítás
és megelőzés) a Szent Korona-tagok számára alapvető jog. Az egyéniséghez
fűződő szolgáltatások igény-lehetőség önellátása egységben van,
személyi és tárgyi feltételeivel egyaránt, az egyéb szolgáltatások lehetőség-többlete
csak átalakítással egyenlíthető ki.
Összesen:
Magyarország
igény-lehetőség mérlege összességében - a szellemi érték és az élelmiszer-ellátás
miatt - jelentős lehetőség-többletet mutat, ami ellentételezésével az
alapvető életfeltételeket messze meghaladó, jólét élet biztosítható minden
Szent Korona-tag számára. Így válik a XXI. században a Szent Korona
eszme a Gondoskodó Magyarország alapjává.
III.
A Szent Korona eszméjének azonosságai és eltérései a globalizmus más
alternatíváihoz képest
1. Céljában
egyetlen
gazdasági- vagy részmegoldást kereső alternatívával sem azonos, tekintettel
arra, hogy a Szent Korona eszméje természetes, szerves egységként,
demokratikusan működő társadalmat épít fel és működtet, és elvet
minden, diktatórikus és/vagy nem az Isteni Szabályrendszer által meghatározott
társadalmi és gazdasági megoldást. A Szent Korona eszméje a társadalmat
fenyegető végveszély okát, a diktatúrát számolja fel, aminek természetes
következménye az okozatok megszűnése.
Legközelebb
áll David C. Korten célmeghatározása a Szent Korona eszméhez:
"Célunk
az, hogy az intézményeknek olyan többszintű rendszerét hozzuk létre,
amelyen keresztül megszüntethetjük a felesleges egymásrautaltságot, míg a
megmaradókat a következő elvek alapján szabályozzuk:
- A helyi irányítás
megerősítése, a helyi erőforrások helyi hasznosítása.
- Bármely
helyi közösség számára megnehezíteni a termelés, illetve fogyasztás költségeinek
más közösségekre való hárítását.
- A közös
problémák kezelésénél ösztönözni az együttműködést a helyi közösségek
között."
(David C.
Korten: "Tőkés társadalmak világuralma" - KAPU 1996 - 392. oldal)
2. A Gondoskodó
Magyarország különbözősége a hagyományos (okozat-orientált) alapokon álló
alternatíváktól
A PAJZS Szövetség Gondoskodó Magyarország programja, amelyet az EU
alternatívájaként fogalmaztam meg, a
magyar társadalmi és gazdasági hagyományokra és az azt kifejező Szent
Korona eszmerendszerre épül. Ennek máig ható érvényességét számomra
alátámasztották Arisztotelész, Aquinoi Szent Tamás, Pázmány Péter és Németh
László (kis mértékben Szent Ágoston) művei.
Ezért - annak ellenére, hogy számos elemében
hasonló - néhány alapkérdésben eltér a hozzá legközelebb álló Sylvio Gesell és Clifford
Hugh Douglas által jegyzett koncepcióktól.
Az eltérések lényege röviden a következőkben fogalmazható meg:
A Gondoskodó Magyarország a
gazdaságot alárendeli a társadalom érdekeinek, mert a társadalom szerves egységként működik (vagyis a Szent Korona
eszmeiséget érvényesíti), ennek révén a demokratikusan értelmezett közhatalom
határozott prioritását hirdeti a magánhatalommal szemben, míg az említettek
a kapitalizmus valamiféle reformálását végzik el, vagyis a magán-hatalom
és a közhatalom jelenleg kiélezett prioritás-vitájában a magánhatalom
szerepének csökkentésével az egyenlőséghez történő közelítést
fogalmaznak meg.
A Gondoskodó Magyarország a
vagyon fogalmát kiterjeszti az emberi harmónia mindhárom elemére (lélek,
szellem és test), míg az említettek csak az anyagiakra értik.
A Gondoskodó Magyarország programja a pénzt a nemzeti vagyonnövekedésen alapuló érték-közvetítőként
kezeli, és az egy adott időben fel nem használt pénzt úgy tekinti, hogy
azt a fel nem használó az állam rendelkezésére bocsátotta, ezért beépül
a nemzeti vagyonba, így értékálló
(természetesen nem értékteremtő), az említett elméletek a pénz érték-közvetítését
egy időszakra vonatkoztatják.
A Gondoskodó Magyarország a
nemzeti vagyon növekedését az igények lehetőségekkel történő kielégítésén
alapulva határozza meg, nem a piacgazdaság szabályai szerint, vagyis nem
a kínálat által manipulált kereslet soha meg nem valósuló egységével.
A Gondoskodó Magyarország az
emberi jogok vonatkozásában a Szent Korona eszme "egyenelvűségét" valósítja meg, vagyis az
élet alapjaihoz (lelki-, szellemi- és testi harmónia) Szent Korona-tagként
mindenkinek feltétel nélküli joga van.
Az életfeltételekhez fűződő jog viszont differenciált, a kötelezettségek
teljesítéséhez kapcsolva.
A Gondoskodó Magyarország mind a belpolitikában (aminek része a
belgazdaság), mind a külpolitikában (aminek része a külgazdaság) az önkormányzatiság (szintén Szent Korona alapelv) és az ezek
által képviselt igények-lehetőségek
koordinálásán alapszik. Az önkormányzatisághoz kapcsolva érvényesül
az érdeksorrendiség, ami azt
jelenti, hogy egy társadalmi csoport és annak hierarchikus egésze (település,
település-csoport, megye, ország) igényeit elsődlegesen
saját lehetőségei alapján igyekezzék kielégíteni, ennek az igény-lehetőség
összhangnak eszköze a többi - azonos szintű - társadalmi csoporttal történő
koordinatív együttműködés. Az
egyes társadalmi csoportok felesleges lehetőségeikkel más társadalmi
csoportok önellátáson belül ki nem elégíthető igényeit szolgálják, az értékazonos viszonosság alapján.
Így kerül természetes helyére az érdekeltség. Ezzel válik Magyarország a szerves egységként működő világ
koordinált részévé.
3.
Eszközeiben
a Szent
Korona eszme azonosságot mutat mindazokkal az elképzelésekkel, amelyek
a globalizáció egy-egy részterületének a Szent Korona-tannal összhangban
lévő megoldását tekintik céljuknak:
- a magyar földtulajdon
védelme
- a családok
védelme
- a szociális
biztonság növelése,
- az emberi
jogok kiterjesztése az alapvető életfeltételekre,
- a természetes
környezet védelme, az okozott károk felszámolása,
- a magánhatalom
helyett közhatalom uralma,
- a
kozmopolita pénzuralom diktatúrája helyett nemzeti közös érdek képviselete,
- a pénz
természetes - értékközvetítő - szerepének visszaállítása,
- a beruházások
ösztönzése a biztosított piac alapján.